Beställ via Sodexo kundportal

Information för användning av Sodexo Kundportal för beställning på kommunalt kostnadsansvar.

Förskrivare

Du som beställer från en kommun eller privat vårdgivare kan använda Sodexo Kundportal. 

För att få behörighet och kunna använda Sodexo Kundportal behöver du först skapa ett konto. 

Ny användare

Om du önskar lägga upp många användare samtidigt kan du maila oss så förser vi dig med en annan mall att fylla i.

supportcenter.hjs@sodexo.com 

 

Beställa en återlämning

Under ”tjänster” i Sodexo Kundportalen kan du beställa en återlämning. Du behöver ha individnummer till hands. Produkter som kommuner eller företag har köpt av Sodexo ska inte återlämnas till Sodexo. Dessa produkter har aldrig individmärkning. Lösa tillbehör som saknar individmärkning som hyrs av Sodexo kan återlämnas genom att använda tjänsten ”Återlämning tillbehör” i Sodexo Kundportal. Beskriv då vilka tillbehör som avses och det individnummer på det huvudhjälpmedel som de har tillhört.

Beställa service, reparation eller besiktning.

Under ”Tjänster” finns de tjänster som finns avtalade med Sodexo publicerade såsom Besiktning, Förebyggande underhåll eller Reparation/Avhjälpande Underhåll.

Det som står på utvecklingslistan just nu är exempelvis:

  • Utvecklad sökfunktion