Beställa

Information och riktlinjer vid beställning av hjälpmedel.


Det kan variera hur du som förskrivare ska beställa ditt hjälpmedel. Valet av hjälpmedel du tänkt beställa, arbetsplatsen du arbetar på samt riktlinjer och avtal styr på vilket sätt din beställning ska utföras. 

Du kan beställa hjälpmedel från Sodexo Hjälpmedelsservice på följande sätt:

  • Beställningsportalen
  • Sodexo kundportal 
  • Pappersbeställning 

Om du arbetar inom regionen

Beställa hjälpmedel inom regionen.

Om du arbetar inom kommun/privat

I samband med att nytt avtal med Region Stockholm inleds så uttrycker Region Stockholm en önskan om att Beställningsportalen inte fortsatt ska användas för kommunala behov. Förtroendeförskrivning på regionalt kostnadsansvar ska fortsatt ske genom Beställningsportalen. I de kommunala avtal Sodexo har inom hjälpmedelsområdet finns alternativa beställningsvägar avtalade och uppsatta.

Beställa hjälpmedel inom kommun.

 

Generisk bild av en truckförare som lastar kartonger

 

Ny användare Sodexo Kundportal

Du som beställer från en kommun eller privat vårdgivare kan använda Sodexo Kundportal.  För att få behörighet och kunna använda Sodexo Kundportal behöver du först skapa ett konto. Det gör du genom att fylla i formuläret nedan.