Stulet/skadat/bortappat hjälpmedel
Information som gäller vid stulet, skadat eller borttappat hjälpmedel.
Om ett hjälpmedel skadas, tappas bort eller blir stulet ska detta anmälas till Sodexo hjälpmedelservice.
Om ditt hjälpmedel skadats i samband med flygresa eller transport och behöver repareras
- Gör en skadeanmälan
- Kontakta vårt supportcenter
Telefonnummer: 08-5788 5200, knappval 3
E-post: supportcenter.hjs@sodexo.com
Om ditt hjälpmedel blir stulet
- Brukaren polisanmäler stölden.
- Brukaren kontaktar sin förskrivare.
- Förskrivaren kontaktar hjälpmedelscentralen för vidare handläggning.
Polisanmälan mailas till:
E-post: supportcenter.hjs@sodexo.com
Eller postas till:
Sodexo Hjälpmedelsservice
Domnarvsgatan 16
163 53 Spånga
Försäkring av hjälpmedel
Vi rekommenderar att du ser över ditt försäkringsskydd då du kan bli ersättningsskyldig vid borttappat eller stulet hjälpmedel. Du kan även bli ersättningsskyldig om hjälpmedlet är skadat av onormalt slitage.
Brukaransvar och ersättningsskyldighet finns beskrivet i dokumentet nedan.
Låneförbindelse
Bärgning av hjälpmedel
Om din exempelvis elrullstol går sönder utanför bostaden och du inte kan få den hemtransporterad, så kan bärgning bli aktuellt. Du står själv för bärgningskostnaden. Ta kontakt med ditt försäkringsbolag för att få information om möjligheter till bärgning därigenom.