Bra att tänka på vid service och reparation
Information och saker som kan vara bra att veta vid service och reparation.
- Hjälpmedlet ska vara väl rengjort.
- Ange aktuellt telefonnummer till person som vi kan kontakta vid frågor om din service/reparation
- Förskrivare som skriver arbetsorder för service eller reparation, ska beskriva felet så utförligt som möjligt på arbetsordern och lämna telefonnummer till kontaktperson.
- Det går inte att ändra eller få andra inställningar, funktioner eller tillbehör vid reparation av hjälpmedel. Om något ska ändras måste det gå via din förskrivare.
- Uppge hjälpmedlets eventuella individnummer. Etikett sitter på hjälpmedlet (börjar oftast med bokstaven P,X,V eller M)
- Uppge om hjälpmedlet är en specialanpassad produkt.
- Vid bokat servicebesök väntar du i receptionen.
- Vid behov av hjälp med överförflyttningar, ta med medhjälpare och lyftsele, om det används. Glidbräda, gåbord, överförflyttningsplattform och lyft finns att tillgå hos Sodexo Hjälpmedelsservice.
- Eventuell laddare ska alltid medfölja vid service (gäller ej laddare som är fast monterad i vägg eller tak).