Aktuell leveransinformation

Nedan följer aktuell leveransinformation.


Information gällande leveranser från Sodexo Hjälpmedelsservice 2024-10-31

Vi har denna höstlovsvecka äntligen haft bra bemanning och vi har kunnat arbeta även utan driftstörning. Detta har gjort att vi nu har arbetat ikapp oss i våra order- och mailflöden. Man kan fortsatt uppleva längre svarstider på telefon, men även där är det en klar förbättring denna vecka.

Vi vet att ni fortsatt väntar på en del hjälpmedel. Vi fick äntligen in rollatorer från Topro igår morse och vi kommer att leverera ut de flesta av era restnoterade ordrar på dem innan veckan är slut.
Och under november så ser vi äntligen ut att kunna hålla det vi har lovat ett tag nu, nämligen att ni ska få leveranser och hämtningar av produkter när ni önskar och enligt avtal. Utmaningen med beställningar som har en arbetsorder kopplad till sig kvarstår dock och dom kan fortsatt vara något sena.

En sak som är återkommande i synpunkterna vi får från många av er är otydligheten på våra följesedlar. Detta arbetar vi på nu så att ni lättare ska kunna se vad ni får och har fått och vad som eventuellt är restnoterat på era följesedlar.
Denna förändring kommer ni att märka av under november om allt går som det ska.

En annan sak är att flera av er har upptäckt att ni vid ett första leveransbesked får beräknat leveransdatum samma dag som ni lägger beställningen. Detta meddelande ber vi er bortse ifrån då det är ordrar vi inte har hunnit titta på än. Det är ett autogenererat mejl från beställningsportalen och vi kan ju som tidigast leverera dagen efter.
Vi arbetar även på detta, men fram tills vi har fått det på plats väntar ni alltså in mejl nummer två som har ett korrekt datum.


Och fortsätt gärna att kontakta mig direkt om du upplever att en leverans inte kommit som den ska eller har en fråga eller synpunkt på telefon 076-502 5438 eller via mejl till jeanette.jaderqvist@sodexo.com.

Jag passar på att lite tidigt önska er en trevlig allhelgonahelg!
//Jeanette