Frågor och svar
Här ger vi svar på olika frågor om vår verksamhet. Funderar du över något vänligen kontakta oss info@hjmost.se
Mitt hjälpmedel ser begagnat ut?
- I Sverige återanvänder vi hjälpmedel vilket är bra både för samhällsekonomin och för vår miljö.
- När vi på Sodexo får tillbaka ett använt hjälpmedel rekonditionerar vi det noggrant. I processen ingår det att vi tvättar och desinficerar för att få bort all smuts och eventuell smitta. Vi byter ut trasiga och slitna delar och ser till att hjälpmedlet fungerar lika bra som ett nytt hjälpmedel. Sedan återanvänds hjälpmedlet.
Skänker ni hjälpmedel utomlands?
- När ett hjälpmedel anses uttjänat enligt de höga krav vi har i Sverige på ett hjälpmedel, så skänker vi de hjälpmedel som är fullt funktionsdugliga till hjälporganisationer såsom Human Bridge och Vaggan, som vi har avtal med.. På så sätt får hjälpmedlen ännu längre livslängd och kommer till stor glädje och nytta för personer i andra länder och med andra förutsättningar.
Hur gör ni för att jag ska känna mig säker när jag kommer till er/eller när någon från er kommer hem till mig?
- När du besöker oss för en utprovning av hjälpmedel eller får besök hemma, har vår personal tillgång till munskydd och visir som vi använder vid behov för allas säkerhet. Vi använder ytdesinfektionsmedel på alla ytor mellan besöken och har självklart en god basal handhygien.
- När du besöker vår butik ser vi till att du kan hålla avstånd till vår personal och andra kunder. Du kan också köpa alla våra produkter via vår webbutik om du föredrar att handla via nätet.
Länk till webbutik (Öppnas i nytt fönster)